شرکت حساب رایان پارس به همراهی شرکت خدمات مالی آتیه سازان ارقام، برای افزایش تسلط و آگاهی شما مدیران، اقدام به برگزاری وبینار قوانین مالی و مالیاتی شرکت های پیمانکاری، با مدرسین خبره این حوزه نموده است.

**توجه**
"مبلغ شرکت در وبینار 3.000.000ریال میباشد که هزینه برگزاری این وبینار به صورت کامل توسط شرکت حساب رایان پرداخت شده است و شما عزیزان میتوانید به صورت رایگان در آن شرکت کنید."

 

♦♦♦ به شرکت کنندگان این وبینار، 25% تخفیف بابت خرید نرم افزارهای محاسبان، تا پایان مهرماه ارائه می‌گردد. ♦♦♦

 

صنعت پیمانکاری از پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر برخوردار است. از زمان ساخته شدن اهرام در جوامع بشری گام به گام با تکامل بشری تکامل یافته و سیر پیشرفت خود را داشته است. پیمانکاری بخش جدایی ناپذیر صنعت هر کشور تلقی می‌شود. اگر پیمانکاری وجود نداشته باشد، بسیاری از پروژه‌ها و کسب و کارها دچار مشکل می‌شوند. با توجه به اینکه ماهیت پروژه‌ها متنوع و غیر تکراری است، ساختاری متفاوت دارند که صد البته مدیریت آنها را بسیار دشوار می‌کند. شرکت‌های فنی، مهندسی و پیمانکاری بار زیادی از چرخه کسب و کار را به دوش می‌کشند و نقشی کلیدی در اقتصاد هر کشور ایفا می‌کنند. به همین دلیل مدیریت اطلاعات پروژه‌ها بسیار مهم و ضروری است.


برای ارتقا کارایی و توسعه پایدار، مدیران شرکت های پیمانکاری باید به استاندارد شماره 9 حسابداری، قوانین مالیاتی و قوانین تامین اجتماعی مسلط باشند.

استاندارد شماره 9 حسابداری بیان کننده نحوه حسابداری درآمدها و هزینه‌های مرتبط با پیمانهای بلند مدت در صورتهای مالی پیمانکار است.

مطابق استاندارد حسابداری شماره ۹ شرکت‌های پیمانکاری ملزم به شناسایی درآمد پیمانکاری بلند مدت به روش درصد پیشرفت کار میباشند. در این روش پیمانکار باید هزینه‌های کل پروژه را برآورد کرده و بر مبنای آن و متناسب با هزینه‌های واقعی تحقق یافته درآمد هر دوره مالی را شناسایی کند. نتایج حاصل از محاسبات یادشده همیشه با صورت وضعیت‌های ارسالی و تایید شده توسط کارفرمایان متفاوت است و اختلاف موجود بین صورت وضعیت‌های تایید شده و درآمد شناسایی شده به روش درصد پیشرفت کار در ترازنامه تحت عنوان مبلغ قابل بازیافت پیمانها و یا مازاد کار گواهی شده درج می‌شود. نکته قابل تامل به لحاظ مالیاتی این است که وقتی درآمد بر مبنای هزینه‌های تحقق یافته شناسایی و ثبت می‌شود اگر هزینه‌ای توسط ممیزان مالیاتی برگشت داده شود (غیر‌قابل قبول شناخته شود) تکلیف درآمد متناظر آن چه می‌شود.

در این وبینار نکاتی در خصوص نحوه شناسایی درآمد های پیمانکاری ،نکات مربوط به قانون مالیات های مستیقم و قوانین بیمه در این خصوص و همچنین نکاتی در خصوص قوانین برگزاری مناقصات ، ضمانتنامه های بانکی و نحوه دریافت پیش پرداخت از کارفرما را مورد بررسی قرار میدهیم.

شرکت حساب رایان پارس به همراهی شرکت خدمات مالی آتیه سازان ارقام، برای افزایش تسلط و آگاهی شما مدیران، اقدام به برگزاری وبینار با مدرسین خبره این حوزه نموده است.

مدرسین وبینار:
آقای دکتر مهدی صابری 
مدیر مالی شرکت لیزینگ مرکزی ایران

آقای مجتبی مرادی
مدیر شرکت خدمات مالی آتیه سازان ارقام  

 
سرفصل‌های وبینار
  • استاندارد شماره 9 حسابداری
  • قوانین مالیاتی شرکتهای پیمانکاری
  • قوانین تامین اجتماعی شرکتهای پیمانکاری