عطف به نامه شماره ۵۱۴۷۳٫۱۵۵۹۹۲ مورخ ۱۳۹۴٫۱۲٫۴ در اجرای اصل یکصد و بیست و سه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با عنوان لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در تاریخ ۱۳۹۸٫۷٫۲۱ تصویب شد.

راه اندازی سامانه مؤدیان بصورت مکانیزه ویژه شهرداری ها در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

مطابق با نامه شماره ۲۵۵۲۷ مورخ ۱۴۰۲٫۵٫۱۶ توسط مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تمامی دفاتر امور شهری و روستایی ابلاغ گردید که در آن کلیه دستگاه های اجرایی (از جمله شهرداری ها) از تاریخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۱ مشمول ارائه صورتحساب الکترونیک در بستر سامانه مودیان گردیدند.

جریمه عضو نشدن در سامانه مؤدیان به میزان ۱۰ درصد درآمد محقق شده از این طریق و یا ۲۰ میلیون ریال (هر کدام که بیشتر باشد) می‌شوند. همچنین از کلیه معافیت‌ها، نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی قانون مالیات‌های مستقیم محروم خواهند شد.

مشوق های مالیاتی شامل موارد ذیل می باشد:

  • در ۵ سال اول پس از استقرار سامانه مؤدیان به منظور تشویق صاحبان مشاغل، معادل بیست درصد (۲۰%) مالیات بر ارزش افزوده‌ای که مؤدی در هر دوره به سازمان پرداخت می‌کند یا یک درصد (۱%) فروش وی (هر کدام کمتر باشد)، حداکثر تا شصت میلیون (۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال در هر دوره مالیاتی به عنوان پاداش همکاری مؤدی، از مالیات بر ارزش افزوده دوره بعدی وی (و در صورتی که بیش از مالیات آن دوره باشد، دوره‌های بعد از آن) کسر می‌شود.
  • پاداش مؤدیان موضوع این ماده که طبق قانون، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، از مالیات عملکرد آنها در همان سال کسر می‌شود. پاداشی که به این مؤدیان تعلق می‌گیرد، از پنجاه درصد (۵۰%) مالیات عملکرد ابرازی آنها بیشتر نخواهد بود.

در همین راستا شرکت حساب رایان پارس (با تجربه برگزاری بیش از ۱۰ همایش آموزشی پیاده سازی سامانه مؤدیان و راه اندازی سامانه مذکور در بیش از ۳۰۰ پایگاه شهری) آمادگی خود را جهت راه اندازی سامانه مؤدیان (به صورت مکانیزه) اعلام می دارد.

جهت مشاوره رایگان و خرید نرم افزار و استفاده از ۳۰ درصد تخفیف ویژه با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۸۱۴۷ تماس حاصل فرمائید. فرصت و ظرفیت مشاوره رایگان و تخفیف ویژه محدود بوده و اولویت با شهرداری هایی است که زودتر اقدام کرده باشند.