دورکاری، راهکاری برای مقابله با ویروس کرونا

چند وقتی هست که اخبار شیوع ویروس جدید جهش یافته کرونا یا همان کووید19 را از سرتاسر دنیا می‌شنویم، حالا متاسفانه این ویروس مهمان ناخوانده پایان سال ایرانیان شده تا علاوه بر تهدید سلامتی و جان مردم، چرخ اقتصاد را هم با تهدیدی جدی مواجه کند.

اهمیت دورکاری
ویروس کرونا اولین معضلی نیست که کسب و کارهای دنیا و ایران را دچار اختلال کرده و قطعا آخرین آن هم نخواهد بود. بحران‌هایی مانند ویروس کرونا و یا بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... همگی اجتناب ناپذیر هستند و می‌توانند لطمات جبران ناپذیری به کسب و کارها وارد کنند. اما هربار که چنین لحظات بحرانی پیش می‌آیند باید چکار کنیم؟ یا باید از خیر جان و سلامتی خود و همکارانمان بگذریم و یا باید قید کار کردن و کسب درآمد را بزنیم که مسلما هیچ‌کدام منطقی نیست، بنابراین بهترین سلاح برای مقابله با شرایط بحرانی، خارج نشدن از چرخه منظم کاری و حفظ جان و سلامتی منابع انسانی ، انجام دورکاری است.

دمو-رایگان


مزایای دورکاری
دورکاری امری متداول در سراسر جهان مخصوصا کشورهای توسعه یافته و استارتاپ‌ها است که می‌تواند استرس کارمندان را کاهش و در نتیجه راندمان کاری آنها را افزایش دهد. امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده و ابزارهای متنوع در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم کارهایمان را بدون وقفه از هر مکانی و در هر زمانی انجام دهیم. دورکاری حتی در زمان‌های عادی و غیر بحرانی هم مزایای زیادی مانند: کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش فرصت‌های شغلی، تغییر نگرش مدیران از معیار «ساعت کار» به «نتیجه کار»، حذف محدودیت جغرافیایی و... دارد. این روزها با توجه به گسترش کروناویروس و اهمیت حفظ سلامتی سرمایه انسانی در این شرایط بحرانی، شرکت حساب رایان نیز با استفاده از امکانات و ابزارهای زیرساختی بخش شبکه خود توانسته بستر دورکاری را برای پرسنل این مجموعه فراهم آورد و این آمادگی را دارد تا سازوکار دورکاری را برای تمامی سازمان‌ها و کسب و کارهای دیگر پیاده‌سازی کند.


سخن آخر
ژاپن که سومین اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود، بدون ترس از خوابیدن چرخ اقتصاد و تولید خود، از کسب و کارهای مختلف در این کشور درخواست کرده تا امکان دورکاری را برای کارمندان فراهم کنند زیرا به اهمیت دورکاری برای کاهش رفت و آمد و گردهم‌آیی مردم در اماکن عمومی مانند مترو، اتوبوس و... برای کنترل شیوع کروناویروس پی برده است. بحران‌هایی این‌چنین همیشه بوده، هست و در آینده هم گریبان بشر را در سرتاسر این کره خاکی خواهد گرفت، بنابراین بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد لطمه به کسب و کار،  تغییر نگرش و رویکرد صاحبان کسب و کارها و سازمان‌ها نسبت به دورکاریست تا در کنار هم از این مشکلات عبور کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات مرتبط با دورکاری، می‌توانید با شماره تلفن ۸۷۷۶۰ (۰۲۱) داخلی ۲۰۰ و ۲۰۱ تماس حاصل نمایید و یا به وب‌سایت شبکه حساب رایان مراجعه کنید.